De pil

Jasper Diekema jasper.diekema at WANADOO.NL
Tue Aug 19 22:27:00 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo,

Ja, ik heb er ook aal over zitten denken wat ik hier nu van moet vinden.
Op zich is de onderstaande redenering pragmatisch en redelijk
realistisch. Maar er zal toch her en der bezuinigd moeten worden en ik
vind de redenering van Hoogervorst toch wel plausibel. Het is de eigen
verantwoordelijkheid van man en vrouw en op zich vind ik dus eigenlijk
dat de pil misschien wel uit het ziekefonds gehaald moet worden. Maar
ja, ik zit dus eigenlijk in dubio... Enerzijds ben ik zeer voor de eigen
verantwoordelijkheid, ook in dit soort gevallen, maar anderzijds zie ik
ook wel in dat het voor grote problemen kan zorgen. Helaas zijn condooms
ook niet helemaal betrouwbaar...

Maar ja, misschien heb ik wel makkelijk praten als jongeman en zijn er
op deze lijst dames die mij voor dwaas verklaren.. Ik wil wel
benadrukken dat ik seks de verantwoordelijkheid van man EN vrouw vind en
niet alleen van de vrouw...

Jasper D