NVJ wil mediaconcentratie?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Aug 10 21:19:17 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Reinder,

Je reactie is van enig realisme gespeend. Natuurlijk is het werk van
journalisten belangrijk, maar als er geen werkgevers meer zijn, verdwijnen
zij als stof voor de zonder. Of wil je de publieke omroep nu ook uitbreiden
tot publieke dagbladen, gezien je hint richting bedrijfsfond voor de pers?

En voor de lezers wordt het nog erger: geen keuze meer.

Laten we maar gewoon concluderen dat NVJ-secretaris Verploeg een domme
opmerking maakte toen hij pleitte voor een samengaan van regionale
dagbladen + omroep + websites.

Beter is te letten op de oorzaak van de desinteresse in dagbladen bij
jongeren en migranten: gebrek aan diversiteit en onderzoeksjournalistiek.
Dat kunnen zich zowel de managers als de journalisten aantrekken.

Henk Vreekamp, Utrecht.