VN/VS

Rikkert J. Swets r.swets at WARANDE.NET
Mon Aug 4 14:06:43 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Rikkert eronder...

> [...]
>
> hoi,
>
> wat ik me afvraag en waar ik geloof ik niets over hoor (ik geef toe, ik
> volg het nieuws niet consequent genoeg) is wat de gevolgen van het liegen
> van de vs tegen de vn zijn voor de geloofwaardigheid van de vn. En of er
> nog iets ondernomen wordt om de VS te straffen voor het misbruiken van de
> macht die ze hebben (economische sancties tegen de VS vanuit de VN lijken
> me een leuk maar ik vrees onmogelijk experiment (ook om te kijken wat de
> reactie van de anti-westerse groeperingen/ landen op de VN dan zou zijn))

Liegen in de VN is misschien slecht voor je reputatie, maar er staan geen
sancties op, zo ook het bespioneren van andere VN-delegaties. Acties (evt.
vanuit de VN) tegen de VS zijn bij voorbaat kansloos, met een goede mix van
spierballen en omkopen weet de VS dat altijd vrij aardig onschadelijk te
maken.
De reactie van "anti-westerse groeperingen" hangt denk ik af van de
groepering. De zgn. "anders globalisten" zouden waarschijnlijk wel te porren
zijn voor een onafhankelijker (van de VS) koers van de diverse
internationale instellingen. Ik denk dat clubs als Al Qaida niet echt onder
de indruk zullen zijn...
groeten, Rikkert

(D66 at nic.surfnet.nl).
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66