partijreferendum-aanvraag

Sun Apr 27 15:22:36 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz schreef:

> Ach ja stel de fractie onder curatele, help D66 om zeep en sluit je weer
aan
> bij de Pufda...
> Zijn ze mooi van ons af, hun doel bereikt...

Waarom zou D66 zich moeten aansluiten bij de PvdA?
Het gaat hier om een uitspraak van de leden over een eventueel accoord. Als
de fractie een mooi accoord sluit hoeven ze dit (eventuele) referendum niet
te vrezen. Ik hoor van alle kanten dat er een congres zou moeten komen over
de uitslag. Daarbij roep je toch ook niet dat de fractie onder curatele
staat, want het congres kan net zo goed een afwijzend geluid geven of een
positief geluid. Alleen nu kan je de mening peilen van iedereen. One man
one vote. Ik dacht dat dat een belangrijk D66-principe was.

Of vind je dat de D66-leden in elk geval de uitslag moeten accepteren? Dan
is een congres ook overbodig. Zo'n geluid had ik niet verwacht van je.