Is D66 neo-conservatief i.p.v. vrijzinnig ?

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Apr 25 21:32:14 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

John,

En als jij gelijk zou hebben (zie hieronder), zou ik ook gelijk hebben met
mijn vergelijking van Boris D met Maarten E, fractievoorzitter in de periode
82-86, waarin we uiteindelijk in de peilingen op min twee zetels belandden.
Maar dat geloof ik toch niet. De betrokkenheid anno 2003 bij het openbaar
bestuur is een heel andere dan die in 1982, en de motieven van de gemiddelde
burger om zijn stem uit te brengen is heel anders en veel vluchtiger dan
vroeger. Een optreden als gisteravond van Bert B in B&vD over de regel- en
bedilzucht (ik ken ook nog een fraaie: een graffityspuitende jongere die
gepakt werd mocht in het kader van een HALTproject zijn eigen graffity niet
van de muren reinigen, omdat het als zwaar giftig/chemisch werd beschouwd en
dat alleen door 18 jarigen en ouderen mocht gebeuren) en door positief op te
vallen in de schaduw van *Gedoe-Jan P* en *hilarische lach*Zalm zou nog wel
eens tot een electoraal succes kunnen leiden, zoalng we maar niet teveel
Calimero doen en te krampachtig achter vernieuwingsinstrumenten uit de jaren
zestig blijven lopen. Tenslotte kwamen we in de stem van nederland al uit in
de peilingen op 9 zetels, begin deze week.

Groet,

Tjerk