Is D66 neo-conservatief i.p.v. vrijzinnig ?

Fri Apr 25 09:37:14 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> stelde me de gewetensvraag:
>Marc, je was destijds blij dat Dittrich de kar ging trekken. Ben je dat nog?

 Tja, het ontspoort plotseling wel heel erg. Het is geenszins ondenkbaar
 dat D66 door CDA/VVD wordt afgewezen omdat die partijen de voorkeur geven
 aan de SGP. Dat zou het grootst mogelijke gezichtsverlies voor D66 beteke-
 net - iets ergers lijkt eigenlijk niet denkbaar: een vooruitstrevende
 partij moet plaats maken voor een partij van vrouwenhaters, homofoben en
 mensen die vaker in het openbaar de Here aanroepen dan die gekke Bush. En
 omdat we ons opgesteld hebben als het alteratief daarvoor, zijn we - na
 afgebrand te zijn door CDA/VVD - NOG MINDER dan dat.

 Ik was blij dat Dittrich de kar ging trekken maar wordt een beetje over-
 vallen door het gebrek aan trekkracht.

 En als ik goed kijk, dan is er geen kar meer te bekennen...

 Marc Fluks, Amsterdam