Is D66 neo-conservatief i.p.v. vrijzinnig ?

Thu Apr 24 14:38:21 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kees van Loon <k.vanloon at WANADOO.NL> over mijn eerdere bijdrage:
>Ik heb me al eerder afgevraagd in welke wereld je leeft, maar nu weet ik het
>zeker je leeft in de wereld van tita tovenaar. Je hebt geen enkel
>realiteitszin.

 Ik weet niet waar je op doelt. Op m'n pakkende subject-regel ?

>De inhoud is nog niet eens besproken, laten we als D66 ons geluid horen.

 Een mens moet ook pricipieel kunnen zijn. Deze move is volstrekt onbe-
 grijpelijk. Ze valt niet te rijmen men het verleden van de partij: een
 coalitie met zowel VVD als CDA heeft de partij altijd afgewezen. Als men
 dit maal een andere positie kiest, dan dient daar dus een reden voor te
 zijn.

 Het lijkt wel of de kwijnende aanhang van de partij die reden is.
 Zoja, dan zal ze exact het tegenovergestelde bewerkstelligen dan wat
 ermee werd beoogd. Het is toch vreselijk om D66'esrs te horen zeggen
 dat ze dit doen om de LPF buiten de regering te houden ? Dat is toch
 complete lulkoek ?
 En tegelijk zou een regering met D66 een alternatief zijn voor de
 'Staphorster variant'. Dat soort vergelijkingen zijn toch dodelijk ?

 Stel dat niet D66 maar GroenLinks deze move gemaakt had. Zou iemand
 dan nog kunnen volgen waar die partij mee bezig is ? Waarom bij D66
 dan wel ?

 Ik ben zeer teleurgesteld !