[Re: [Re: Minder en betere regels]]

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Sat Apr 19 18:40:24 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een, door omstandigheden, beetje laat reply van lenny...

Helemaal eens met de inhoud en strekking van deze posting. Voorbeelden te
over van regelgeving waar de politiek, en in het verlengde de ambtenaren,
hun doel voorbij schieten.
Hier slechts een:
Een AOW'er mag niet langer dan 3 maanden buiten Nederland verblijven of zijn
AOW  uitbetaling  (waar hij zijn gehele leven aan de staat voor betaald
heeft) komt/is in gevaar. Deze week ontmoette Lenny een echtpaar van resp.
74 en 80 jaar op weg naar huis omdat het ziekenfonds en de AOW het niet
toelaat dat deze mensen langer dan 3 maanden in het buitenland verblijven.
Dit zijn geen K. Marokkanen (R.Oudt, PVDA), ook geen Turkse spijtoptanten
die volgens de politiek mooi weer spelen met hun (doorgaans eerlijk en
welverdiende) AOW.
Nee, dit zijn oudjes uit de omgeving van Deventer die Euro 99,- busfare
betalen, vervolgens op hun leeftijd 2x36 uur in een hobbelende bus zitten om
te voldoen aan een of andere  nooit voor hun bedoelde stomme ambtelijke
rotregel. Op hun labiele leeftijd angstig dat ze hun "zekerheid" verliezen,
namelijk het (nota bene zelfinbetaalde) AOW en ziekenfonds....
En de politiek? Ja die is te druk met zichzelf om zich zorgen te maken over
dit soort politiek/ambtelijke aberraties.
Met Mike Moore zegt Lenny: Shame on you....!!!

D66 zou deel kunnen nemen aan een nieuw te vormen kabinet en inplaats van de
z.g. kroonjuwelen, die zoals bewezen in Paars 1+2 moeilijk te verwezenlijken
zijn, zich als kleine coalitiegenoot in kunnen zetten om de  waanzinnig
bureaucratische wetgeving, WAAR HET IN NEDERLAND VAN WEMELT!, om te buigen.
Onderwijs staat bij elke partij op het programma, in de gezondheidszorg zou
D66 beter even in de luwte kunnen opereren. In het beteugelen van de
excessive regeltjes, en regelzucht kan ze scoren... Doe dat dan ook!!

Heer Bakker,
Je verhaal geeft blijk dat in ieder geval één lid van de D66 kamerfractie
weet waar politiek win/win, zonder controverse, ligt voor D66...Enne je
hoeft de kroonjuwelen natuurlijk niet helemaal te vergeten...

"Those who were dancing were thought to be insane by those who could not
even hear the music."

Olé van Lenny op een geleende computer

>Beste Henk,
>
>Dan moet ik je toch teleurstellen. Ik vind dat er veel te veel regels zijn.
>Ik
>vind ook dat er 'vraagsturing' moet zijn, wat voor mij betekent dat de
>vraag
>van de patiënt beantwoord en beoordeeld wordt door de dokter waar hij zich
>toe wendt. En de kosten worden vergoed. Vraag en aanbod horen op dát niveau
>bij elkaar te komen.
>Wat ik betoogde was dat we de ene bureaucratie (die van de overheid)
>dreigen
> [...]

Add photos to your e-mail with MSN 8. Get 2 months FREE*.
http://join.msn.com/?page=features/featuredemail