18 jaar (waarom zoveel ?)

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Wed Apr 16 20:43:46 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Michiel D66 <mrsch002 at planet.nl> schreef:
> Tja ik heb zelf 36 uur in een gevangenis in Californie in voorarrest
> gezeten (sepoot) en weet ook wel dat tijd in de gevangenis niet te
> vergelijken is met tijd in vrijheid.

[knip]

Een experiment!
Iedereen die het niet eens is met de eis van de rechter krijgt de kans om een week gratis met vakantie te gaan in een gevangenis naar zijn  keuze.
En daarna eerlijk zeggen of ze dat elf jaar lang vol zouden denken te houden!

Terwijl iemand die met een borrel op iemand dood rijdt waarschijnlijk een voorwaardelijke of vervangende straf krijgt.
Voorbeeld: Wassenaar 25-1-2001 40 dagen (gelijk aan voorarrest), 220 dagen voorwaardelijk,  240 dagen vervangende straf en 3,5 jaar niet
rijden (was recidivist notabene!)

Advokaat Anker heeft daar ook een mening over (zie 'Strafklimaat is merkbaar killer') http://www.tegengeweld.nl/rechtspraak.htm

Ik vind trouwens een Minister van Binnenlandse Zaken (je kent hem wel, van die doodschop) die zich uitlaat over een opgelegde straf maar een
populist.Bovendien is het zijn ministerie niet.

Een mop over een onnatuurlijke  dood:
De CIA had een vacature voor een huurmoordenaar. Na alle background checks, interviews en testen gedaan werden, waren er drie kandidaten;
twee mannen en een vrouw. Voor de laatste test namen de CIA agenten een van de mannen naar een zware metalen deur en gaven hem een geweer.
"We moeten weten dat je onze instructies altijd zal volgen, wat de gevolgen ook mogen zijn. In deze kamer zit je vrouw in een stoel. Vermoord
haar!" De man zei, "Dat meen je toch niet. Ik zou nooit m'n vrouw kunnen vermoorden."
De agent zei, "Dan ben je niet de correcte persoon voor deze job." De tweede man werd dezelfde instructies gegeven.Hij nam het geweer en ging
in de kamer.Alles was stil voor ongeveer vijf minuten. Dan kwam de man uit de kamer met tranen in z'n ogen. "Ik heb het geprobeerd, maar ik kan
m'n vrouw niet vermoorden." De agent zei, "Dan ben je niet de man voor ons. Neem je vrouw en ga naar huis." Tenslotte was de vrouw aan de
beurt. Ze werd dezelfde instructies gegeven om haar man te vermoorden. Ze nam het geweer en ging de kamer binnen. Schoten werden gehoord,
het ene na het andere. Dan hoorden de agenten geschreew en geklop om de muren. Na een paar minuten was het weer stil. De deur opende traag
en daar stond de vrouw. Ze veegde
het zweet van haar voorhoofd en zei, "Dit geweer was met losse flodders geladen. Ik heb hem met de stoel dood moeten slaan.

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl

Een paar recente uitspraken:
'Als de VN relevant willen zijn, moeten ze precies doen wat ik zeg.'
'Ik weet dat ik tegen de wensen van de Security Council en de tekst
van het VN-verdrag in ga, maar ik doe het wel om een VN-resolutie
uit te voeren.'
Een oude uitspraak van Thomas Paine uit 1795 "Every man must
finally  see the necessity of  protecting the rights of others as the
most effectual security for his own"