Fw: Formatie let op!

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Wed Apr 16 16:59:46 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Michiel,

Ik proef uit jouw brief dat we als D66 niet moeten weglopen voor onze
verantwoordelijkheid.
Al zitten we momenteel in de riante positie dat VVD en CDA ons nodig hebben om
een kamermeerderheid te vormen,bedenk daarbij ook dat LPF en CU/SGP in dezelfde
positie zitten, wat onze positie enigszins verzwakt.
1.Lopen we niet het gevaar tussen VVD en CDA platgedrukt te worden?
2.Ik heb zo'n 20 jaar geleden Jan Terlouw ook horen zeggen dat hij niet weg
wilde lopen voor z'n verantwoordelijkheid jegens het landsbelang en bleef met
CDA in het "Zomerkabinetje" zitten. We weten allemaal hoe dat afgelopen is.
3.Momenteel zijn we te klein om een stevige vinger in de pap te hebben daar
waar het regeren betreft. De oppositie zal ons beter doen dan meeregeren
(volgens mij).

Ernst Debets/
Zaanstad