Voor en Tegen: maakt niet uit

Wed Apr 16 14:35:22 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja Henk,

Als je op de bestuurderslijst zelfs leest van fractievoorzitters e.d. dat we
maar voor Paars III moeten gaan (PvdA-VVD-D66) omdat de "pijnhopen" van
Paars wel meevielen te blijken na een jaar en dat dat DE voorkeur van DE
kiezers is, denk ik dat er te veel bij D66 de realiteit helemaal kwijt zijn.
Is er dan geen kwart te kort aan leraren meer over een paar jaar, te korten
aan (huis)artsen en verplegers, de economie opgeblazen met de hoogste
inflatie door forse belastingverlagingen tijdens hoogconjunctuur, de
(ambtenaren)pensioenen bestolen tijdens de beursbloei, enzovoort enzovoort.
Nu zitten we op de blaren ogeacht welke coalitie daarvoor de
verantwoordelijkheid zal nemen.

Paars I en II heeft m.i. aan het begin wat goeds gedaan (winkelopeningswet
... huwelijk open zonder geslachtsdiscriminatie) maar daarna en daarnaast
vooral op te grote voet geleefd en slecht(s) op de winkel gepast, de
hoogconjunctuur en beursbloei verjubeld ipv de bakens te verzetten en
structurele problemen structureel aan te pakken. Daarvoor is eenheid nodig
in visie en beleid ipv eindeloze tegenstellingen in opvattingen over de
richting vanb oplossingen. Beter links of rechts om de obstakels heen dan er
stuurloos tegenaan blijven botsen. Keuzen maken voor werkbare
oplossingsrichtingen ipv in spagaten blijven doormodderen.

Succes ermee...

Fritz van Rikxoort