Formatieblues: D66 gaat vreemd

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Tue Apr 15 13:34:23 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

[...]
> Maar Bart,
>
> Ik zag BD gisteravond op Nederland 2 uit proberen t e leggen, waar wij voor
> staan en hij begon weer met de bekende staatsrechtelijke riedel, waar zijn
> forumgenoten zichtbaar niet in geinteresseerd waren (met een zucht van: Daar
> hebben we D66 weer). Jord (Jard?) Kelder kon het veel beter verwoorden: De
> kiezer wordt geminacht, daar gaat het nu om. Dat is wat het CDA doet. En dat
> had hij -BD-dus zo kunnen overnemen en er een helder statement van maken. In
> plaats daarvan volgde weer een  theoretisch verhaal over 2 stemmen per
> [...]
[...]

Tja, Boris I moet verwoorden (en zodat het in brede kring, resp bij onze
achterban, aanslaat) wat aan het CDA-gedrag en de door het CDA
voorgestaane politiek mis is en waarom je veel beter D66 kunt inhuren om
  voor het land te zorgen.

Als dat niet lukt blijkbaar dan is dat heel jammer. Misschien moeten we
  (als partij) zorgen dat hij meer voeling krijgt wat echt belangrijk
gevonden wordt en hoe je het direct een aansprekend kunt verwoorden. Hem
meer de pijn laten meevoelen van mensen die door falend beleid getroffen
worden (vgl zijn boek, maar dan op alle terreinen).

Bart