UPC Update: UPC dreigt Digitenne met rechter

Fri Apr 11 13:32:01 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ernst Debets <edebets1 at EURONET.NL>:
>Dan zie je dus wat voor stelletje bange wezels ze bij UPC zijn: Nu komt er
>eindelijk concurrentie voor ze, dat zou dus to betere verhoudingen moeten
>leiden op de kabelmarkt.

 Ik snap dat dus ook niet. Ze weten wat eraan komt en dan jagen ze zoveel
 mogelijk UPC-klanten weg omdat hun -eigen- administratie niet op orde is.
 Dat is zo'n beetje het domste dat men onder de gegeven omstandigheden kan
 doen. Geen wonder dat zo'n bedrijf failliet gaat.

 De overheid dient een 'plan van aanpak' klaar te hebben liggen voor het
 gaval de kabelaar inderdaad bankroet gaat. Dat moet gericht zijn op het
 behouden van het kabelnetwerk in een nieuw op te richten nutsbedrijf.
 Daarnaast moet duidelijk zijn wat er nu wel en wat er nu niet op zo'n
 kabel thuishoort en wie dat moet aanbieden. Dat laaste is nu ook een
 rommeltje...

 Sterker nog: de overheid dient in te grijpen voor het zover komt.