Formatie

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Fri Apr 11 00:12:46 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Jasper Diekema" <jasper.diekema at wanadoo.nl> schreef:
> Nou ja, Of het zorgelijk is, is nog maar de vraag natuurlijk. Maar
> goed, ik hoor het de laatste tijd wel meer. Ik las in de Elsevier
> onlangs dat Hans Hillen ook al heel erg speculeerde op meegaande
> D66ers..

PvdA-leider Wouter Bos toonde zich zwaar teleurgesteld over het mislukken van de kabinetsformatie. "We hebben tweeëneenhalve maand voor
niets zitten praten en zijn voor de gek gehouden. Alles waar we de afgelopen tijd een akkoord over hadden bereikt, werd vanavond in het laatste
uur weer ter discussie gesteld. Dat is een enorme klap in ons gezicht en ik denk ook voor de informateurs. We zijn bedonderd", zei PvdA-leider
Bos donderdagavond in een eerste reactie op het mislukken van de kabinetsformatie.

Bos zei dat de informateurs een nieuw voorstel hadden gedaan, maar dat het CDA dat afwees, "niet de PvdA". Daarna kwam het CDA met een
nieuw voorstel, dat zowel volgens de PvdA als de informateurs een slecht plan was voor de economische groei, de inflatie en de
werkgelegenheid, aldus Bos. "Ik voel me grotelijks bedonderd", zei een teleurgestelde Bos.

Cees: Gezien de reaktie van Wouter en het handelen van het CDA en haar voorlieden lijkt me dat het samengaan van wie dan ook met het CDA
een probleem zal zijn.

Ze zijn _niet_ te vertrouwen.
Het zou bovendien op mij zeer ongeloofwaardig overkomen als de D66-fraktie nu wel ging praten met het CDA.
Ik hoop dan ook echt dat ze dat niet gaan doen.

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl

Een paar recente uitspraken:
'Als de VN relevant willen zijn, moeten ze precies doen wat ik zeg.'
'Ik weet dat ik tegen de wensen van de Security Council en de tekst
van het VN-verdrag in ga, maar ik doe het wel om een VN-resolutie
uit te voeren.'
Een oude uitspraak van Thomas Paine uit 1795 "Every man must
finally  see the necessity of  protecting the rights of others as the
most effectual security for his own"