Van Mierlo en de redenvan bestaan

Michiel Scheffer D66 mrsch002 at PLANET.NL
Sat Sep 28 13:38:07 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Ik heb die indruk geenszins willen geven, ik heb zelf altijd het gevoek
gehad dat van Mierlo en natural was. Verder is het duidelijk dat
toneellessen van een bestuurder geen acteur maken, dus het nut van training
is beperkt. Het was bij Melkert ook niet erg effectief om de persoonlijke
toer op te gaan. Ik ben het ook geheel met je eens dat je politiek moet
bedrijven vanuit een persoonlijke geschiedenis, waar de ervaringen van
anderen zich in kunnen spiegelen.

Heb daarom ook nooit geloofd in rechtstreeks van de schoolbanken de politiek
in. Je moet het woord "pijn" niet alleen kunnen opschrijven je moet het ook
kunnen invoelen.

Michiel Scheffer