ICT Beleid D'66 / Investeringen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Sep 24 09:40:26 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Mathijs,

Wat een opluchting, zulke standpunten, na die zondvloed van techneutische
opmerkingen en wensen. De ICT schijnt voor veel D66-ers het zelfgekozen
politiek asiel te zijn. Dat men nog steeds gelooft in de 'Nieuwe Economie'
als model zegt iets van de waarden van onze sociaal-liberalen.

Niet-industrieel denken over de informatiemaatschappij is overigens
zeldzaam. Het gaat meestal om enkele auteurs en in Nederland om enkele
informatiewetenschappers in N'gen, Tilburg en soms A'dam. Maar dat is een
aparte draad waard.

Henk Vreekamp, Utrecht.