Steun voor Hirsi Ali, godsdienstkritisch intellectueel, met dood bedreigd in Nederland

Thu Sep 19 01:22:21 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Dries,

Ze verdient alle steun, zoals alle anderen met haar zeer begrijpelijke en
goed met feiten beargumenteerde opvattingen dat verdienden en verdienen.
Laten we hopen dat we eindelijk iets geleerd hebben naar aanleiding van
degenen die dergelijke steun en bescherming niet voldoende gekregen hebben.
Het blijft in Nederland gevaarlijk ervoor uit te komen zoals zij deed op tv
in Barend en Van Dorp en Rondom Tien dat de islam "gemeten aan bepaalde
criteria" (NRC) een achterlijke godsdienst kan worden genoemd. "Ze bepleitte
de volledige vrijheid van de vrouw en van individuele keuze en voegde
daaraan toe dat moslims "de volledige scheve verhouding tussen man en vrouw"
onder hen ontkennen."

Benieuwd of de huidige ministers ook wachten met beveiliging tot het bewijs
van een aanslag met succes geleverd is, het lijkt erop dat het napaarse
kabinet nu verstandiger is dan het vorige, en aan welke kant mijn eigen
partijtje en de opgestapte doorprater Van Boxtel deze keer gaan staan in het
cultuur- en normen en waarden debat.

Fritz van Rikxoort