live-debatten in "Windows Media" :-)

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Thu Sep 19 00:49:27 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Peter van de Wijngaart <peter at wijngaart.com> said:
>Alle platformen zijn gewoon beschikbaar.
>Over het algemeen ben ik het eens met kritiek op microsoft maar het
>lijkt me wel beter dat mensen die er wat over zeggen in ieder geval
>een beetje weten waar ze het over hebben. Op mijn Mac was
>bijvoorbeeld alles erg goed te volgen.

Ik werk op het nummer 2 platform, het enige platform wat er op lijkt dat
het concurrentie voor Microsoft gaat opleveren (GNU Linux, dus), en je mag
1 keer raden hoe beschikbaar WMP is voor dit platform.

Als je nou echt nog iets positiefs over Windows gelooft, ben je een domme
gehersenspoelde flapdrol. En eentje die graag teveel belastingcenten betaalt,
want als IT'er weet ik vrij nauwkeurig wat al die Windows-netwerkjes bij de
overheid ons allemaal aan geld kosten.

Dat een bedrijf graag zakken geld overmaakt aan een monopolie, prima. Als
iedereen het doet en men kan zich daarmee in de markt handhaven, niks aan de
hand. Maar de overheid heeft een taak om zeer zuinig met geld om te springen,
en de massale inzet van een duur, onveilig, en slecht beheersbaar operating
system past daar niet in.

Nog afgezien van de taak van de overheid om zuinig met onze gegevens om te
springen. Closed source en security gaan matig samen, security en monopolies
al helemaal niet.

Ik denk dat de inzet van open source wettelijk verplicht zou moeten worden
voor overheden.
--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B