Semantische vraag (was:: DEMOcratie en democraten 66

Lenny LennyBruce235 at HOTMAIL.COM
Wed Sep 11 20:59:47 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Rosenmuller heeft gisterenmiddag, in het vragenuurtje geen punten
gescoord. Ik zou haast zeggen integendeel. Zijn badinerende
'opmerkingen' voor de tribune scheen hij vooral zelf als ludiek en
spitsvondig te ervaren. Subtiliteit is hem helaas niet gegeven.
Balkenende liet zich niet van zijn stuk brengen
door de cabaret act, en zette hem fijntjes in de hoek. Ook Jeltje van
Nieuwenhoven liet zich behoorlijk in de kaart kijken, daar verdien je
geen Machiavelli prijs mee. De Graaf was scherper dan ik hem de
afgelopen 4 jaar gezien heb, niet beter; scherper.
De echte relevante vragen (in ieder geval voor deze burger) werden
gesteld (door ik meen de SGP) over geweld op TV, en bij Mevr. Kant SP
die kennelijk haar gewone beau jour niet meegenomen had maar wel een
gerichte en relevante vraag stelde aan de Min. van Volksgezondheid. Onze
vd Ham sprak als een inhoudloos boos kwekkertje, dit in tegenstelling
tot de vrouwelijke D66 vragenstelster die subtiel liet blijken het eens
te zijn met 'het ontslag' van de directeur generaal van het Ministerie
van Volksgezondheid door de onderhavige Minister.
Kennelijk is de Melkertbaan nog niet helemaal in orde, hij werd gemeld
als 'afwezig' zijnde 'in het buitenland'. Weinglass heeft duidelijk zijn
draai gevonden.
Wat me eigenlijk het meest, in negatieve zin, opviel was dat de 'oude'
poppetjes niet debateerden maar probeerden te 'scoren', helaas lukt dat
(nog) niet omdat nog geen enkel beleid omgezet is in dadelijke
uitwerking i.a.w ze benne TE vroeg voor ter zake doende kritiek.
Heinsbroek moet wat beter rechtop in zijn stoel gaan zitten, en net als
Der Pim zijn ideeen nuanceren. Zo in de trant van: "Ik mag dit eigenlijk
van Balkenende niet zeggen maar er staan best wel veel camera's langs de
weg", of "ik heb weleens dope gerookt maar nooit geinhaleerd"
De grote loser today? Rosenmuller, argumenteren op het scherp van de
schede, is een smakeloze vertoning,
yowsa