Vreekamp: openheid graag

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Sep 11 09:57:57 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Michiel,

Inderdaad ben ik teleurgesteld in D66 vanwege het intern-onkritische
gehalte. Dat betreft niet alleen De Graaf, maar ook enkele hoofdpunten in
het beleid van Paars1+2.

Verder interesseert het mij persoonlijk geen snars of ik in de loge, in het
souterrain of op een stoel zit. Ik ben nog steeds aanhanger van het
'redelijke' in de politiek, ooit een slogan van D66 zoals je weet. Maar ja,
dat zal wel moeilijk zijn uit te leggen aan iemand die heilig gelooft in
een politieke partij als kaderpartij welke lieden opleidt en selecteert
voor bestuurlijke posities (zie diverse artikelen in de Democraat de
laatste jaren!). Kortom, een vorm van loopbaanbegeleiding in de openbare
sector.

Ik zie een partij  daarentegen meer als een centrum voor ideevorming
waaruit voortkomt een maatschappelijke taak tot besturen. Vandaar dat ik
rabiate reacties op mijn De-Graaf-kritiek met een glimlach beantwoord. Als
dat irriteert, nodig ik uit tot zelfkritiek. Dus kom op...

Henk Vreekamp, Utrecht.