Justitie gaat maat door...

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Fri Sep 6 16:44:31 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Volgens mijn regionale avondblad (Veluws Dagblad 5-9-2002) verdenkt het OM
"de vrouw van voorbereidingshandelingen voor brandstichting of het
veroorzaken van een ontploffing. Ze zou 'samen en in vereniging met anderen'
stoffen in het bezit hebben gehad die hiervoor gebruikt kunnen worden". Er
wordt niet vermeld wie die 'anderen' dan wel zouden zijn, maar wellicht is
dat in andere media wel gepubliceerd. Voor zover ik kan zien heeft Fritz dus
op z'n minst voor een deel gelijk.

Fritz,

Mag ik jou vragen je eigen op- en aanmerkingen rondom deze zaak eens te
leggen langs die van tal van reacties op een reeks internetfora (let eens op
stand.nl bijvoorbeeld, maar ook een aantal van de lpf gerelateerde fora)?
Wellicht begrijp je dan iets van Marc's laatse opmerking. Want ik kan er
niets aan doen, ook ik zie die parallel wel.
Het valt me op dat er over deze zaak vaak het standpunt een bepaalde
richting opgaat vanwege de identiteit van het slachtoffer, en dat wekt
klaarblijkelijk nogal wat emotionele reacties op die niet altijd even
genuanceerd zijn. (Is mij, zoals je gemerkt hebt, ook niet vreemd).
Desondanks wil ik blijven proberen die nuance te vinden. En daarom eigenlijk
aan jou dezelfde gewetensvraag die jij mij in een andere thread stelde: Wat
is jouw emotionele binding met deze zaak?

Als je morgen in Arnhem bent, zullen we elkaar dan eens de hand schudden?

Martin