Let op VN-interview Roger van Boxtel!

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Sep 5 10:46:51 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Barnard,

Je bonzentrouw is roerend. Wat is er toch 'berucht' e.d. aan twee
standpunten van Fortuyn?

1. Zijn vrijheid-godsdienst artikel in de Grondwet is nadien ook gesteund
door de prominente VVD-professor Fasseur (columnist Buitenhof-tv).

2. Zijn standpunt over 'achterlijke Islamitische landen'  was al eerder
begin jaren negentig gepredikt door VVD-Bolkestein, en dit jaar bevestigd
door het UNDP-report over Arabische landen. Notabene een rapport geschreven
en gesteund door Arabische geleerden. Betreft de politieke democratie en
vrouwenrechten. Trouwens bepaalde Hindoe-landen kunnen er ook wat van.

Laten we nou es eindelijk het populisme nuchter bekijken. Of is dat
verboden omdat D66 zelf (ook) een academisch-populistische partij is nu zij
zelfs huivert het pragmatisme  officieel te omarmen?

Henk Vreekamp, Utrecht.