kleine terugval in 1e peiling na vacantie nix bijzonders.

Mark Koek mark at KOEK.NET
Tue Sep 3 14:27:08 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aris B. schreef:

> als iemand die al even lang als Maurice de Hond peilingen op de radio
> presenteert, het D66-verloop daarin heeft gevolgd, wil ik even een
> ervaringsfeit in het midden brengen:
> *) in de zomer valt de aanhang van D66 meestal terug, omdat onze aanhang op
> vacantie is.

Over welke peiling hebben we het nu eigenlijk? www.politiekebarometer.nl
lijkt een flinke onderhoudsachterstand te hebben.

Overigens lijkt het me hoe dan ook een lange en moeizame weg worden om
significante zetelwinst te gaan boeken. De persoon van de
fractievoorzitter in de Tweede Kamer heeft daar weinig mee te maken, net
zomin als de inhoud (het is wel duidelijk dat het daar niet aan ligt).
Als zevende partij met 7 van de 150 zetels is het gewoon heel moeilijk
om in de schijnwerpers te komen. Eigenlijk vind ik dat de fractie het
tot nog toe helemaal niet zo slecht doet, gezien deze omstandigheid.

Persoonlijk ben ik in elk geval erg benieuwd naar de uitslag op 11 maart
(en hoe de Eerste Kamer er daarna uitziet).

Mark