RFD-1 nl.politiek.links

Hans Giesing h_giesing at HOTMAIL.COM
Mon Sep 2 10:36:56 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Haha,

Hallo lijsters,

Leuk dat nu presies gebeurt wat ik had verwacht, de een na de ander buitelt
over mij heen, naar aanleiding van mijn (inderdaad enigzins provocerende)
mail. Leuk dat daarbij ook aanvallen 'op de man' niet worden geschuwd.

Het idee achter mijn mailtje was dat ik bang ben dat wanneer de achterbannen
van de 'niet-conservatieve' partijen al weer gaan samenwerken (een
discussielijst is een de eerste stap in die richting), waar moet dan het
onderscheidende van de vernieuwing nog vandaan komen? Was het niet juist de
indruk van de bevolking dat alles toch hetzelfde is, wat een belangrijke
oorzaak was voor deze verkiezingsuitslag?

Ik denk dat D66 zichzef moet hervinden. Een goede blik naar buiten is
daarbij nooit weg, sterker nog noodzakelijk. Maar ik wil ervoor waken dat er
iets van een links blok gevormd worden, simpelweg omdat D66 dar niet
thuishoort. Daarvoor heeft zij teveel een eigen plaats in het politiek
spectrum.

Tenslotte, voor alle duidelijkheid. In deze lijst verkondig ik mijn
persoonlijke opvattingen, niet die van de JD.

Hans Giesing
Secretaris Politiek
Jonge Democraten
e-mail: hans at jongedemocraten.nl