Lousewies doet mee!

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Thu Oct 31 12:29:57 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg schreef:

> Maar misschien moet wel duidelijker naar voren worden gebracht
> hoeveel invloed de EU heeft op wetgeving die in Nederland geldt.

Mee eens, en creatieve ideeen daarvoor blijven altijd welkom. Voorlopig
zitten we met zijn allen behoorlijk gevangen in een vicieuze cirkel: De
media berichten er niet over omdat de kijkers/lezers het niet
interessant vinden, en de kijkers/lezers vinden het niet interessant
omdat ze er zo weinig over zien/lezen in de media. Maar die geringe
aandacht houdt dus geen enkel logisch verband met de werkelijke
praktische invloed van EU-beleid. Het probleem wordt erkend door vrijwel
alle politici en journalisten die ik hierover spreek, maar lijkt wel
alleen oplosbaar door over te schakelen op een paternalistische,
verplicht te bekijken staatsomroep met door de overheid voorgeschreven
nieuwsbulletins. Of zoiets. ;)

/Herman