referendum in ons programma?

André van Wanrooij - D66 - a.v.wanrooij at D66.NL
Mon Oct 28 00:31:53 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Vivien,
Als je goed geluisterd hebt naar Pim Fortuyn, weet je dat hij enorm scoorde
doordat de burger het idee had dat hij nu wel gehoord en vertegenwoordigd
werd. Ook Fortuyn bleef hameren op "onze Kroonjuwelen". Nu deze items
achterwege laten is politieke zelfmoord. de burger wil meer invloed. Maar
D66 moet die burger wel duidelijk maken dat wij dat ook willen. Dat is een
lastige kluif omdat D66 na jaren regeringsverantwoordelijkheid de invloed
van de burger nog niet heeft vergroot. Sinds onze oprichting is de meetbare
vernieuwing van ons Staatsrecht nog steeds minimaal. We riepen wel, maar
deden weinig (helaas!!).
Onze kroonjuwelen zijn misschien wel ons beste wapen in de komende campagne.
Buiten Fortuyn waren en zijn wij de enige die zeggen te strijden voor meer
invloed van de burger, de gekozen M-P, etc.

 groet André van Wanrooij
www.andrevanwanrooij.nl

     Sent: Sunday, October 27, 2002 10:15 PM