Apartheid

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Oct 26 08:39:38 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je historisch geheugen is verrassend kort, Henk,

Herinner je maar onze D66-staatssecretaris Kohnstamm die "kansenzones"
wilde stichten onder Paars-1: regelvrije economische zones in arme
migrantenwijken in Nederland. Het was een van de schokkendste plannen die
ooit in Nederland werden geopperd. Godzijdank heb ik, met mijn Caribische
ervaringen, zoveel tegenvuur kunnen geven tijdens zijn propagandatour, dat
het plan een stille dood is gestorven.

Typisch een staatsplan vanuit de multicult-filosofie. Kan er niks anders
van bakken. Bij consistentie en uitbreiding had dat zeker uitgelopen op
Apartheid. Racisme vermomd zich nu eenmaal vaak als goedwillendheid.

Henk Vreekamp, Utrecht.