FW: twee peilingen waar we niet slecht uitkomen

Aris B. B.Aris at TK.PARLEMENT.NL
Wed Oct 23 16:51:50 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Aris B.
Verzonden: woensdag 23 oktober 2002 16:51
Aan: Fractie_D66_totaal
Onderwerp: twee peilingen waar we niet slecht uitkomen

Beste mensen,

waarschijnlijk zijn ze even eenzijdig en onwetenschappelijk (wat zou mijn
prof. Galen Irwin ervan zeggen?) als de peiling gisteren op NCRV-Netwerk
waar het CDA terugkeerde naar ruim 50 zetels, maar ik wiol jullie twee
peilingen op mediasites niet onthouden.
Op de site www.rtlnieuws.nl <http://www.rtlnieuws.nl>  staat de volgende
uitslag  met 2817 deelnemers (ik heb er de kamerzetels bij berekend):
CDA 17 %   net 27 zetels
LPF    6 %          9 zetels
VVD  21 %        30 zetels
PvdA 13 %        20 zetels
GL      8 %        12 zetels
SP    13 %        20 zetels
D66    6 %           9 zetels
ChrU   2 %          3 zetels
SGP   1 %          2 zetels
LeefN  2 %          3 zetels
LNiPo10 %        15 zetels
DeJong1 %          1 zetel

De peiling op de website van de Volkskrant kende een peiling met 4222,
duidelijk meer linkse deelnemers; maar ook hier komen we niet gek weg:
PvdA    23%
SP       18%
GL       16%
VVD     13%
CDA     10%
D66        9%
weet nog niet: 4%
ChU, LN, SGP en "Andere partij"ieder 1%,
1% antwoordde eerlijk: "ik ben nog niet stemgerechtigd".

Bernard Aris