Niet meer ziek, zwak en misselijk

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Oct 22 22:38:26 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Martijn,

Je reactie is wat kortzichtig. Redeneert vanuit de migranten. Het zou wel
eens kunnen zijn dat overeenstemming in taal tot meer begrip kan leiden,
bijv. bij de inlanders. Daarbij is het wel zo dat taal convergentie in
identiteit bevordert. Dat er dan nog van alles mis kan gaan, weet ik ook
wel. Maar het gaat om voorwaarden scheppend beleid. Tactisch voordeel is
dan verder dat fundamentalisten uit den vreemde kunnen worden geweerd omdat
ze niet in het Nederlands kunnen preken.

Henk Vreekamp, Utrecht.