Lousewies op televisie

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Wed Oct 23 00:14:30 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

J.F.Diekema wrote:

> Voor de mensen die het niet weten LvdL is vanavond bij Thomas von der Dunk in het programma Factor om 23.30h. Zou ze zich vanavond openlijk kandidaat stellen??:-)

Heb gekeken, me niet door het gezwets van een troela ('academische
opleiding nodig voor bestuursfunctie', alsof dat iets betekent) af laten
schrikken, hoogleraar (bestuurskunde) Paul Frissen kwam mooi illustreren
dat academische vorming geen garantie voor een zinnige bijdrage is
(jezus, wat richt zo iemand een schade aan bij een generatie studenten),
en op het laatst gelukkig een verstandige zwaar met hoofddoek getooide
moslima gezien die Fortuyn prees omdat hij zei wat hij dacht en daarmee
een dialoog mogelijk maakte. Lousewies gaf een korte indruk van de
verslechtering van Nederland's imago in het buitenland (paste slechts
ietwat perifeer in het programma).

Bart Meerdink