over assessment bij D66

Tue Oct 22 15:59:56 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 14:52 22-10-2002, Ellen Vunderink wrote:
>Henk van Lingen wilde de laatste zijn die een mail schreef over dit
>onderwerp. Ik plas er toch nog een keer over heen, :-). Waarvoor tegelijk
>excuus.

Sorry dan dat ik hier nu ook iets over zeg, maar ik heb
geen vriendin bij de hand die voor mij het woord doet. ;-)

>Ik heb na de opmerking van Henk Vreekamp over stalking, gekeken of ik, als
>mediator, zou kunnen bemiddelen tussen Hein en Erik.

Als mediator? Als wederzijdse kennis, dacht ik.
Een mediator dient niet naarbuiten te brengen dat er een
poging tot mediation is geweest. Grove fout. Zeer laakbaar!
Voor zover ik Hein een beetje ken gaat hij je nu aanklagen. ;-)

>Ik heb helaas de conclusie moeten trekken dat er geen wederzijdse
>bereidheid was.

Merkwaardige conclusie, want bij mij was die bereidheid er
wel degelijk. Nadat Hein mij ondermeer voor incestslachtoffer-
poseur had uitgemaakt schreef ik hem, met kopie aan Ellen:

        Ik sta nog steeds open voor oprecht zoeken naar een
        oplossing in dit conflict.
        Ondanks hetgeen je inmiddels allemaal over me hebt
        uitgekraamd.

        Ik begrijp ook wel dat je eerste impuls is om alle
        deuren achter je dicht te smijten, maar misschien
        kun je toch eens in alle rust over Ellen's aanbod
        nadenken.

Hein wenstte mij niet serieus te nemen, schreef hij.
Daarmee maakte hij bemiddeling volstrekt onmogelijk.

>In de privé communicatie die leidde tot deze conclusie is over
>en weer met modder gegooid.

De lijst krijgt nu de indruk dat ik al evenzeer als Hein
onder gordel heb geslagen. Dat is beslist niet het geval.
Het ergste wat ik heb teruggeschreven is dit, dacht ik:

        Jouw te pas en te onpas rondstrooien van amateur-
        psychologische 'duidingen' krijgt zo langzamerhand
        iets potsierlijks. Daar maak je uitsluitend jezelf
        belachelijk mee.

>Op verzoek van Hein laat ik jullie weten dat hij naar aanleiding
>hiervan heeft besloten niet meer te reageren op mails van Erik.

Dat heeft Hein in het verleden al talloze malen beweerd.
Bij DB.NL noemde ik hem tenslotte maar Heintje Davids.

Kunnen we het nu weer over D66 hebben?

In antwoord op de vraag van R.E.A. Kroes: bent u niet bang
dat zo om Thom de Graaf het odium 'bij gebrek aan beter'
blijft hangen?

Erik vdMb