Eerste vrouwelijke minister-president?

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu Oct 17 17:50:27 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joost Wery schreef:

 > Het zou een aantal grote voordelen hebben wanneer de D66 lijsttrekker
 > voor de verkiezingen een vrouw zou worden. Ten eerste zou D66 het
 > signaal afgeven dat het niet onder emancipatie verstaat dat de eerste
 > vrouw obligaat belandt op de tweede plaats op de lijst.

Dat is bij D66 nooit gebeurd, omdat de leden de lijst vaststellen.

Trouwens, in 1998 had D66 al een vrouwelijke lijsttrekker.

 > Hiernaast zou een vrouwelijke kandidaat een belangrijk onderwerp
 > beter voor het voetlicht kunnen brengen, namelijk de combinatie van
 > werk en zorg.

Waarom zou een vrouw dat onderwerp beter onder de aandacht kunnen brengen?

 > Positieve dicriminatie is geboden!

Ik ben niet zo'n voorstander van positieve discriminatie. En gelijke
geschiktheid is zeker wat dit betreft een illusie.

 > Ik denk hierbij aan Van der Laan
 > of Giskes, die beide hebben laten zien uitmuntende politici te zijn
 > die bij gelijke voorkeur de voorrang verdienen.

Ook ik ben natuurlijk een enorme fan van Lousewies. Maar niet omdat ze
een vrouw is.

 > Chatten met je vrienden via het web? Probeer MSN Messenger

Nee dank je. ;-)

Mark