Nieuwe koers voor D66?!

Wed Oct 16 13:45:40 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>:
>We stijgen geen enkele zetel in de peilingen, we zakken zelfs, terwijl de
>LPF op nog maar drie zetels staat. Al die zetels gaan naar anderen, het is
>om te huilen. Zo ziet het er nu, op woensdagmorgen 16 october uit. De
>conclusie is hard en onomkoombaar: we doen het gewoon niet goed.

 We staan op 5 zetels in de peilingen, trouwens. De zaak kalft maar af.

 Probleem is dat het nu te laat is om te gaan schoppen richting LPF. Ook
 die weg is nu afgesneden. Waarom in hemelsnaam deze kans gemist ? Hoeft
 het eindelijk eens niet om de inhoud te gaan (vindt iedereen toch zo
 leuk ?)... Waarom heeft D66 NIETS GEDAAN om de LPF onderuit te halen ?
 Waarom liet de Graaf in zijn reactie op de val van het kabinet door-
 schemeren nog steeds achter Paars te staan ?

 Nu moet D66 een alternatief voor de LPF (of nog erger: voor een lijst
 Heinsbroek ?) formuleren en dat zal niet meevallen.

 Ik vrees dat D66 'Het Paarse Gelijk' gaat uitventen. Dan verdwijnt de
 partij tegelijk met de LPF, uiteraard. In zekere zin is D66 met dat
 Paarse gedoe als geen ander verantwoordelijk voor het nu gevallen kabi-
 net.

 Het roer gaat maar niet om en er zit al lang geen schip meer aan vast.

 Marc Fluks