Einde Kabinet, wat nu?

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Wed Oct 16 12:28:47 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters en ontredderde meeuwen,

Nu het duidelijk is dat het kabinet gevallen is, rijst nu meteen de vraag: wat
nu?
Vragen als antwoord:
Gaan we in januari weer gezellig met z'n allen naar de stembus?
Hoeveel LPF kiezers blijven er thuis?
Wordt Heinsbroek de nieuwe Pim Fortuyn?
Wie is de kwaaie genius achter de herrie in de LPF? Hoogendijk?
Ik dacht het al na de uitslag op 15 mei, ook de komende jaren zal Nrederland
onregeerbaar blijven. Ik heb gewoon medelijden met de koningin: eerst overlijd
haar echtgenoot, de uitvaartdienst is nog niet afgelopen of de hele LPF rolt
vechtend de Nieuwe Kerk uit en de Grote Markt in Delft op. Is er nog iemand die
in deze tijd staatshoofd van een dergelijk land wil zijn? Heeft Mulisch dan
toch gelijk als hij wil emigreren?

Het rampjaar 2002:
Het staatshoofd radeloos
Het volk redeloos
De regering reddeloos
Het land in verregaande staat van ontbinding.

Ernst Debets/

Zaanstad