Peilingen 4 oktober 2002

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Oct 8 04:39:58 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"p.f.g.bos" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Kijk maar eens wat er vroeger in de statuten stond: BIJV. D66 is voor
> RADICALE VERNIEUWING van de samenleving . Zo radicaal zijn we niet meer ,
> ook niet voor de leden op congressen en zo voort . Alle vernieuwing en
> inspraak is ingeperkt in de loop der jaren.

> OOK MOETEN WE AFZIEN ELKE NIEUWE BENOEMDE BURGERMEESTER POST . (Alleen
> meedoen als burgers en of raad kunnen kiezen uit meerdere kandidaten .)
> EISEN DAT BURGERS EERST MOGEN INSPREKEN HOE AGENDAPUNTEN naar de commissies
> [...]

Ha Peter,

Jij bent ook naar zo'n voorstelling wezen kijken op lokaal niveau? ;)
Nou, het voordeel is wel dat je er gratis heen kunt. :))

Altijd weer prachtig om te zien hoe ze elkaar uit de wind houden.

Een debat zeg je? Nee, dat maak ik daar nauwelijks mee.
Inspreken van de burger?
Daar doen ze niets mee.

Je moet zelfs vragen wat er nu met je inbreng verder gebeurd en zelfs
daar krijg je amper een antwoord op.
En als je vraagt naar het standpunt van de fracties, vraag je?
Nou......., niets dus!

Stel je voor dat er één is die een standpunt inneemt ..........

Nee, het gaat er alleen maar om de coalitie in stand te houden en deze
zeker niet in gevaar te brengen.
De rest van de tijd, zeg je, nou die zitten ze gewoon uit door wat
vraagjes te stellen die nauwelijks iets opleveren. Of ze blijken weer
eens niet over alle informatie beschikken ......

Vindt je idee, om burgers invloed te geven op de agenda die naar de
commissies gaat, een goede.
Hoe zou jij dat vorm willen geven?

Henk Elegeert