Verloedering openbaar ministerie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Oct 6 03:07:08 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees Binkhorst wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert <HmjE at home.nl> schreef

> knip]

> [knip]
>
> Ik denk juist dat de Wijkerslooth de bedoeling heeft de politiek nu
> eindelijk voor het blok te zetten en keuzes te laten maken, en tevens de
> mogelijkheid ontneemt om zich te verbergen achter zgn. fouten van het OM.

Mee eens, Cees. Maar ook de burger kan nu het debat daarover aangaan.
Ik ben dus ook benieuwd of de politiek dat gesprek ook aangaat, en hoe
ze daaraan vorm gaat geven.

> Wat ik nog wel mis is een kwantificering van het hele drugsprobleem in
> opsporing, berechting en ten uitvoering leggen.

In dat verband gaat het hier mijns inziens om een overheidstaak die
eigenlijk los moet blijven staan van de politiek of invloed daarvan op
die taak.
Daarvan lijkt nu wel sprake en oefent de politiek via de omweg
'middelen' wel invloed uit.

> Misschien is dan wel de juiste keus om te zeggen, laten we er maar mee
> ophouden en het anders aanpakken.

Ook een mogelijke afweging.

Henk Elegeert