Keiharde mensenhandel buschauffeurs

Elbert Streek streeke at IAE.NL
Thu Oct 3 14:07:54 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Een paar praktijken in de ICT industrie:
a) bedrijfsonderdeel wordt verkocht met de werknemers die daarna niet
meer kunnen/mogen soliciteren
    bij het oorspronkelijk bedrijf
b) gedetacheerden mogen niet soliciteren bij de werkgever waar ze in
dienst zijn
c) concurrentiebeding verbiedt een jaar lang te werken bij een concurrent

Je opmerking dat menig D66-er asiel heeft gevonden in de ICT klopt
waarschijnlijk wel want de ICT industrie is DE groeitak van de industrie
van de laatste 20 jaar. De meeste oudere industrieen krimpen alleen
maar. Voor zover ik weet doet 20-25% van de mensen geboren na 1970 iets
in de ICT.

Eibert van de Streek