Journalist aangevallen in LPF vergaderkamer

Wed Oct 2 01:15:30 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja Henk,

Ik heb toen inderdaad ook erg genoten. Heerlijk was dat, maar ik mocht hem
juist toch wel die lelijke dikke Van Leeuwen, en hij durfde ook zichzelf te
blijven tegen die shoernalisten, wat weinigen met hem delen, bang als ze
zijn gemaakt of gebroken te worden door de beeldvorming in de media, zich
geheel onbewust van de waardering die echte mensen met echte gewone
mensengevoelens juist vinden onder het publiek, geheel in tegenstelling tot
de veroordeling onder de Haagse inteelt.

Mij blafte hij trouwens op een van mijn eerste congressen eens toe op mijn
opmerking dat ik niet wist dat hij als BVD-er ook lid bij ons was: dan bent
u slecht geinformeerd. Lekker dubbel ja, humor die man.

Herinnerde me ineens ook weer het door Tjerk Jouwstra gegeven voorbeeld van
Wolffensperger, die ik ook graag mag, met zijn *En nu opsodomieteren met die
kutcameras* (en hij duwde een camera
de vergaderzaal uit). Hebben ze hem kennelijk nooit vergeven bij de
bananenomroepjes die hij nu nog voorzit in Hilversum  ;-)

Trouwens ook HAFMO stond er ver boven, boven dat mediaschorremorrie en die
tweederangs kamerpapegaaien en hun slippendragers. Mooiste voorbeeld toen
hij na de honderdste vraag of hij het als minister van Buitenlandse Zaken
niet erg vond troepen een oorlog in sturen met de kleinst mogelijke
kamermeerderheid uiteindelijk antwoordde dat dat ook een meerderheid was.
Dagenlang schande in de pers die zijn woorden verdraaiden alsof hij er geen
fuck om gaf hoe groot het draagvlak zou zijn, en onder de kamerpapegaaien,
tot hij droog antwoordde in de kamer dat de geachte afgevaardigde toch had
moeten zeggen voor de camera, tegen de zuigende shoernalisten, dat hij de
heer Van Mierlo zo helemaal niet kende. En de vraag reposterend of dan de
wil van de grootst mogelijke kamerminderheid dan in het vervolg maar moest
worden uitgevoerd.
Nooit meer een kamerlid dat dagenlang de kamervraag van zijn leven zou
stellen, de het volk en zijn gekozen vertegenwoordiging schofferende
minister eindelijk tot de orde roepend, zo zien afgaan en doorglijden op een
door de shoernalisten zorgvuldig uitgerolde gele loper van overrijpe
bananenschillen.

Ja, dat waren nog eens tijden dat we nog niet als een boer met kiespijn
hoefden lachen  ;-)

Fritz van Rikxoort