Genieten ondanks populisme

Tue Oct 1 13:35:14 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at science.uva.nl>
Datum: dinsdag 1 oktober 2002 13:04

> Natuurlijk is die Mw. de Jong wel goed gek... zo iemand lazer je
> er natuurlijk meteen uit. Het aantal auto's dat ze bezit, is hoger
> dan haar IQ.

Of ze gek is weet ik niet, daar heb ik geen verstand van, maar het meeste
wat ze zegt en ook het evaluatierapport over de algemene beschouwingen is
gewoon uiterst feitelijk en juist.
Heel erg normaal mijns inziens in vergelijking met de randdebielen die
partijpolitiekje spelen ten koste van het volk dat zich juist daardoor niet
meer vertegenwoordigd weet.
Het zou bij D66-ers toch tot waardering moeten leiden, of ze nu gek lijkt of
niet, als een volksvertegenwoordiger zich niet laat voorschrijven door een
halve fractie die zich bestuur noemt wat wel en niet te zeggen.

Ik waardeer ook haar enkele openlijke niet-slaafse medestanders op
hoofdlijnen die ook gewoon de dingen bij hun naam durven noemen, ook al
verspelen ze daarmee ook hun eigen positie op de apenrots (vind ik wat
prettiger klinken dan het gebruikelijk pik-orde).
Bijvoorbeeld zelfs de hoog in de pikorde geplaatse Van As durft openlijk de
waanzin van het zogenaamde partijleiderschap te benoemen. En die onzin
speelt niet alleen bij de LPF, weten we allemaal inmiddels. Bijvoorbeeld de
VVD, het CDA, de PvdA en ook wij zelf kunnen er heel wat van.

Partijleider, alleen het woord al! Het politiek leiden van een partij i.c.
de leden d.w.z. vooral (potentiele) volksvertegenwoordigers?
Ga verdomme zonder last en ruggespraak gewoon het volk eens
vertegenwoordigen en het land besturen, halve gekken!

Kortom, ik blijf ook lachen, maar dan soms de andere kant op, kennelijk.
Blijven vallen en vallen die maskers graag!

Fritz van Rikxoort

> Probleem is natuurlijk wel dat ook D66 verder afkalft. men zou ver-
> wachten dat alle partijen wat opkrabbelen nu de LPF zo'n beetje
> gehalveerd is, maar voor onze partij (en de ChristenUnie) gaat dat
> dus niet op...
>

> Marc Fluks, Amsterdam

(D66 at nic.surfnet.nl).
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66