Genieten ondanks populisme

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Oct 1 12:29:28 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Ik heb een leuke pauze, ik geniet. Op Radio-1 hoor ik allerlei verslagen
rond de LPF-fractie in het parlement. Een kamerlid die een persfotograaf
van Het Parool een kaakslag geeft, een fractievoorzitter die de handdoek al
in de ring heeft gegooid (Heinsbroek verzocht leider te worden) door
uitspraken van een felle blondine met Duits accent en voormalig
voedselvoorlichteres, Altijd-Herry Hoogendijk (ex-hoofdredacteur Elsevier)
die kwaad is omdat hij met landverraders wordt vergeleken terwijl zijn
vader zo dapper anti-duits was, etc.

Heerlijk. East-Enders op BBC-1 is er niks bij. Waar een klein land groot in
kan zijn.

En dan een ex-fractievoorzitter LPF Mat Herben die de move destijds
verklaart om in een fractie van 26 een fractiebestuur van 13 leden aan te
stellen: populisme op bestuurlijk niveau, zo van ieder wat en vooral geen
specifieke ideeen en besluiten arrangeren. Potdorie, het lijkt wel een
D66-rampcongres, maar dan in gecondenseerd format.

Ik ga maar eens pauzeren in een zonnebad.

Henk Vreekamp, Utrecht.