Digitaal Politiek Cafe

John j.wijsmuller at MYREALBOX.COM
Sat Nov 30 18:15:24 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Willem,

D66 is mijn partij omdat democraten de wereld zonder dogma's tegemoet treden.
Een open discussie is van groot belang om in een snel veranderende samenleving het gedachtengoed van D66 verder te ontwikkelen .
Van een forum op de website van D66 mag je verwachten dat daar niet allerlei ondemocratische, inhumane, asociale, irrationele, antiliberale stellingen worden verdedigd.
Bij D66 fora zijn moderatoren noodzakelijk om de partij correct naar buiten te brengen.

Het Digitaal Politiek Cafe echter is een open medium, waar iedereen zijn ideeen moet kunnen spuien.
Iedereen moet daar toegang hebben.
Daar verlaten D66'ers de achterkamertjes en gaan de straat op.
Dat sommigen discussies daar onsmakelijk vinden is onvermijdelijk.
Smaken verschillen.

Deelnemers aan het Cafe bepalen zelf hoe ze op de emailberichten reageren.
Iedere emailgebruiker kan bijvoorbeeld mail van andere deelnemers tegenhouden of in een speciale folder laten glijden.
Iedereen is slechts verantwoordelijk voor wat hij of zij zelf debiteert.
Iedere werkgroep moet naar mijn idee zowel een forum op de site hebben als een vrij digitaal cafe.
Garanties voor een hoge kwaliteit zijn er niet.
Wij democraten moeten daar zelf voor zorgen.

Groeten,

John Wijsmuller