LR forum tekstje

Fri Nov 29 14:05:33 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

(antwoord op de lijst, omdat Ad's bericht voor de lijst was
bedoeld, hoewel het daar niet verscheen)

At 23:32 27-11-2002, Ad Huikeshoven wrote:

>Heren,

Ha die Ad,

>In Rotterdam zeggen ze dat je met aardige mensen de Maas kunt dempen. De
>opmerking van De Graaf was niet sympathiek, het was ook een reactie op
>een onsympathiek voorstel.

In Nederland mogen moslims wel over homo's opmerken dat die
erger zijn dan varkens, maar als homo mag je niet iets
vergelijkbaars zeggen over moslims. Dat is natuurlijk raar,
en Fortuyn wilde dat veranderen. Hij vond niet dat moslims
niet meer zulke dingen mochten roepen; hij wilde graag iets
mogen terugroepen.

Ik zie niet in wat daar onsympathiek aan is. Op deze lijst
huldigt Hein van Meeteren een vergelijkbare opvatting:

        Zelf kies ik principieel voor uitingsvrijheid, en
        neem al het gezeik, gestalk, getreiter en gezeur op
        de koop toe. En reserveer daarmee het recht zelf ook
        af en toe te kunnen roepen wat ik wil. Ook al is dat
        soms niet altijd even braafjes. *)

Redenen om er het Dagboek van Anne Frank bij te slepen lijken
mij er niet te zijn - het was een demagogische opmerking van
De Graaf, een poging tot demoniseren.

Erik vdMb

*) http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0007&L=d66&P=R2911

(Helemaal consequent was Hein overigens niet, want drie weken
later beweerde hij aangifte tegen mij te hebben gedaan, waarbij
hij tevens wilde laten uitzoeken in hoeverre uitspraken van mij
onder de toen net van kracht geworden zijnde anti-stalking wet
konden worden gebracht. Bovendien beschuldigde hij me zonder
enig bewijs van 'fysiek stalken'.)