Kloof tussen burger en overheid oplossen?

Eelco Hesse EHesse at EUROPARL.EU.INT
Fri Nov 29 12:04:09 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In de Financial Times van deze morgen (29 november dus) staat een verhaal over de Nederlandse verkiezingen met een kort interview met Wouter Bos, onze pseudo-Tony Blair. Noch D66 noch Ratelband wordt genoemd. Instructief (en werp daarna een blik op de termijnmarkt voor soya bonen, het in Luxemburg genoteerde Fidelity Malaysia Fund en al die andere dingen waar lezers van het rose papier op kicken).   Eelco
REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik, je hebt gelijk als je wijst op de altijd en overal in ruime mate
aanwezige menselijke tekortkomingen en zwakheden. Ik geef alleen zeer de
voorkeur aan deze vriendelijkere formuleringen boven het negatieve
'onkunde' en 'onwil'. De onwil van de een correspondeert vaak met het
onbegrip van de ander.

Het ontmoedigt me allemaal niet, ik streef gewoon naar verbetering.

Zo heb je ook gelijk met je verwijzing naar de informatie-overload (15
miljoen meningen, 1 besluit), maar dat is nou juist de sleutel tot het
potentiele succes van de door mij voorgestelde site.

Als die site het mogelijk maakt om de grote hoeveelheid informatie op de
individuele behoefte toe te snijden zonder al te veel afbreuk te doen
aan de essentie (vergelijk slashdot.org, ook al is zelfs die site nog
niet goed genoeg) dan is het een nieuw medium, en het zal gebruikt gaan
worden. Dat is de ambitie, maar we beginnen natuurlijk eenvoudig.

Bart Meerdink