kandidaten post

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Nov 24 23:06:36 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:54 24/11/2002 +0100, Jasper Diekema wrote:

>Uhh Hein, als je toch actief bent voor de partij dan ben je toch automatisch
>actief voor de samenleving, als je ervan uitgaat dat de partij zich inzet
>voor de samenleving en niet alleen voor zichzelf.....

Nee, niet helemaal. Sommige mensen zijn goud waard als partij-inerne functionarissen. Zij dienen op beide wangen te worden gezoend, maar....als zij als kamerkandidaat verschijnen dan blijken ze niet erg aan te spreken. Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten. Naar mijn -bescheiden-  mening is het voeren van een publiek debat, het goed naar buiten brengen van een boodschap en/of een wervend optreden in media nog altijd iets anders dan het goed functioneren in een partij-interne commissie of bestuur.
En het hebben van veel vriendjes in een partij mag, orthodox gesteld, nooit meespelen bij een kandidaatstelling.

Je bent namelijk VOLKSvertegenwoordiger, geen PARTIJvertegenwoordiger.