LN-Teeven-Ratelband

André van Wanrooij - D66 - a.v.wanrooij at D66.NL
Sat Nov 23 15:17:30 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Ad,

Dank voor je reactie.
Inderdaad is de kans redelijk groot aanwezig dat LN een uitgebreide
media-aandacht cadeau krijgt.
Of Ratelband weggestemd zal gaan worden is voor mij nog maar de vraag.
Waar ik vooral op wil reageren is de door jou denigrerend gebruikte
zinsneden "... en die kale flikker die..." en "...en geen flikker is."
Als openlijk homoseksueel en als voorzitter van het COC regio Breda, vind ik
jouw woordkeus niet kies. Daarmee kwets je (onbedoeld?) die mensen die om
wat voor reden dan ook hun eigen geaardheid (nog) niet kunnen accepteren.
Een eventuele zelfacceptatie wordt er zelfs door vertraagd of tenietgedaan.
Waarschijnlijk besef je zelf niet wat het is (en hoe het voelt) om door
jezelf (maar ook door anderen) als "minderwaardig" te worden beschouwd.

Voor alle duidelijkheid: met het woord "flikker" heb ik geen moeite. Waar ik
wel moeite mee heb is het gebruik van dit woord in een denigrerende context.

Tolerantie is nog geen acceptatie...

met democratische groet,
André van Wanrooij
kandidaat 107 TK 2003