Re: geluiden uit Amsterdamse café's

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Wed Nov 20 20:56:19 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik bedoel Joris van Vuure en ik!

  ----- Original Message -----
  From: gvkooten
  To: D66 at NIC.SURFNET.NL
  Sent: Wednesday, November 20, 2002 8:50 PM
  Subject: geluiden uit Amsterdamse café's

  Beste lijsters,

  We leven op! De positieve wind die op het congres is gaan waaien kent een gestage opmars in de publieke opinie.
  Vandaag hebben Joost en ik gefolderd en posters opgehangen in Moskeeen, Universiteiten, Café's en Hoge Scholen voor het politieke café op 1 december in Amsterdam. We zijn daar de hele dag mee bezig geweest. Ik luister goed naar de Amsterdammers die ik spreek. Zij vinden dat Thom bijv. in het debat met Nawijn enorm stevig was. Oprecht boos en kwaad dat een minister het ministerschap verkwanseld ter faveure van de onderbuikgevoelens en het nabranden van het populisme in Nederland. Thom begint uit te groeien tot het boegbeeld van het sociaal-liberalisme in Nederland. De publieke opinie is in Amsterdam aan het keren. We bereiken met onze acties (incl. advertenties) en megafolderactie morgen op de Hogeschool Holland ruim 50.000 studenten en 10.000 Nederlanders met een allochtonen afkomst. Daar komen nog eens duizenden Amsterdammers (niet nader te kwalificeren) bij.

  Hou gvd op met dat gejammer, zet de pc uit en help a.s. vr/za/zo folderen bij de Jaarbeurs in Utrecht (zie www.d66.nl/agenda). Ik ben dat geëmmer en geanalyseerd nu meer dan zat. Stel jezelf drie doelen:

  1. Actief meehelpen (draag zelf bij aan het succes van D66) met folderacties.
  2. Organiseer lokaal events waar je de inwoners bij betrekt.
  3. Schrijf opiniestukken voor in de kranten e.d. //
  Adje: lees het verkiezingspamflet en ga er gvd niet vanuit dat de lijsttrekker alleen deze verkiezingen gaat winnen. Deze verkiezingen zijn van ons allemaal.

  De 'notoire zeikers' wil ik aanstaande vrijdag bij de trappen van het CS Utrecht, tegenover Jaarbeurs, actief bezig zien.

  Unico