Post-congres blues

Michiel Scheffer D66 mrsch002 at PLANET.NL
Wed Nov 20 15:10:28 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Democraten,

Als er iemand een post-congres blues mag hebben dan ben ik dat wel (v/h
kandidaat lijsttrekker EK). In de wedstrijd politiek hoogspringen voor
mannen onder de 1m70 bleef ik haken op de 48% streep. Mijn kin is er nog
aangebrand van maar ik ga vol goede moed door. Uit elke slag is een les te
leren.

De vraag is niet wat er had moeten gebeuren en wat er niet gedaan is. De
vraag is wat te doen. Van gezeik over Thom de Graaf wordt niemand rijk, wij
zeker niet. Waar het om gaat is de inhoud en die met gedrevenheid
overbrengen. Thom heeft die inhoud maar moet hem dan ook telkenmale
overleggen. Het probleem is niet onze inhoud: wij hadden het programma dat
het LPF gevoel onderbouwde: en dan vooral op onderwijs en zorg. Het is let
wel niet een kwestie van geld (hoewel de bezuinigingen op hoger onderwijs)
maar vooral van organisatie.

Kortom er zijn veel mensen vol energie die beter gericht kan worden.

Michiel Scheffer,
Kandidaat 1ste Kamer