Wanhopige lijsters?

Jasper Diekema jasper.diekema at WANADOO.NL
Tue Nov 19 00:35:06 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou Henk,

Ik heb eens even na zitten denken over positieve punten voor Thom, waar we
op moeten gokken denk ik. Ook ik heb me al vaker uitgesproken voor
vernieuwing, verandering en misschien wel tegen Thom. Toch denk ik dat we na
zaterdag  samen met hem ten strijde moeten gaan om het beste ervan te maken,
klinkt misschien erg cynisch, toch sta ik hier voor 100% achter.  Waar gaat
het per slot van rekening om?? Om Thom of de partij?
Ik geloof dat wij als D66ers onszelf inhoudelijk beter moeten verkopen en
dat het niet zozeer aan de persoon ligt. Dan kom ik toch wel bij een
essentieel punt, wat wel de persoon Thom betreft maar ook de partij. De
laatste tijd ben ik tot de conclusie gekomen dat het Thom effect op iets
langere termijn misschien wel  eens een positieve uitwerking kan hebben. In
de woelige tijden van nu is hij misschien niet positief... maar ik hoop toch
dat niet D66 ers stemmers ooit tot bezinning komen en beseffen dat de
politiek om meer draait dan loze beloftes en luchtballonnetjes.  Ik denk dat
Thom en D66 dan opeens heel erg hot kan worden, we en Thom stralen dat
namelijk helemaal uit. (Mag misschien wel met iets meer ballen, maar dat
komt hoop ik wel)
Daarbij vind ik het toch wel okee... wannneer Thom zegt: Ik wil gewoon
mezelf zijn......! Wilden we dat echt niet dan hadden we gewoon een gokje
moeten wagen en bijv. Theo Veltman moeten kiezen. Blijkbaar... is er toch
nog enige sympathie voor Thom.
Mijn stem heeft hij uiteindelijk, na toch wel veel wikken en wegen, gekregen
voor de volle 100%
IK vind ook dat we best intern mogen discussieren en ook zeker kritisch
jegens Thom mogen zijn, maar hem niet finaal afmaken. Daarbij vind ik ook
dat we als leden niet, wanneer we weer verliezen en Thom waarschijnlijk
opstapt, zeker niet alle verantwoordelijkheid bij hem moeten leggen. (Nu
neem ik al een negatief voorschotje, wat ik zeker niet moet doen)
Voor mij is in ieder geval een ding duidelijk:
D 66 moet zich misschien maar eens gaan profileren als realistische partij,
de partij die geen loze beloftes doet maar gewoon eerlijk is tegen de
kieziers, ook als dat pijn doet. Dit kan ons op iets langere termijn
misschien wel eens heel veel winst opleveren.
Op dit moment werd en wordt er misschien wel teveel aan de waan van de dag
gedacht (waar ik zelf ook aan meedoe hoor)
Overigens betekent dit zeker niet dat het politieke veranderingen in de weg
zouden moeten staan.. zeker niet...

Over Lousewies gesproken: Ja die wil dus helaas nog niet op dit moment:( Ik
had haar ook graag willen kiezen als het had gekund.
Je inhoudelijke kritiek deel ik op zich wel.. maar ja we moeten positief
denken en dat probeer ik dus ga jij dat ook eens doen dan komen we er wel
zou ik zeggen. Tjakaa!:) :)

Met vriendenlijke en vooral democratische groet,
Jasper Diekema

Jasper Diekema
Laan van Meerdervoort 187 A
2517 BA Den Haag.