Na Rosenmoller nu De Graaf

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Nov 16 02:08:47 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heerlijk democs,

Eerst een congres waar ik toevallig kon kunchen met een medelijster en
partijgenoot uit Groningen. Daarna een heerlijk familie-etentje bij een
Griek en toen een feestje. En daar hoorde ik tegen tienen dat Rosenmoller
zijn pijp aan Maarten geeft. Heerlijk dat ik deze afgang mocht voorspellen
a.h.v. het stakend kiezerssuscces en de totaal onzinnige aanval op
Marijnissen van de SP. De door een GL-sympatisant en apostolisch veganist
vermoorde Fortuyn maakt vanuit z'n graf nu het zoveelste politieke
slachtoffer. Posthume wraak.

Het lijkt me duidelijk dat in deze politieke hausse ook mr. Thomas de Graaf
niet meer is te handhaven. Evenzeer extremist in zijn reactie op het
populisme, evenzeer besmet door diverse D66-affaires onder Paars 1 en 2,
zoals de affaire Winnie en het lijmen van Paars-2, het elitaire
apartheidsbeleid tegen migranten, de redeloze privatisering en aanverwante
bestuurlijke wandaden die niks met het links-liberalisme van doen hebben.

Het congres moet heden maar een noodprocedure starten en Van der Laan
kiezen als lijsttrekker. Er zit niks anders op - andere fatsoenlijke
kandidaten zijn er niet.

Uw optimistische stadsnomade,

Henk Vreekamp, Utrecht.