Twee minuten maar... Help!

Suzanne van Dalen scvandalen at HOTMAIL.COM
Fri Nov 15 11:56:26 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

>zich

>Ik niet nee, maar hebben ze (dan) hun best gedaan dat (precongres-debat)
>op te nemen en gebruikmakend van ICT (Internet) dat aan te bieden?
>
>Hebben ze zich er bovendien van vergewist dat iedereen het maar druk,
>druk, druk heeft en dat via (ICT biedt mogelijkheden) in een eigen
>moment alsnog kennis te nemen van de bijeenkomst/presentatie?

Je bedoelt digitale registratie van het debat en integraal op internet
zetten? En daar ook laten staan, zodat het later ook bekeken kan worden?
Goed idee, het zou ongelofelijk nuttig zijn als we daar de middelen voor
hadden... Of vergis ik mij en ligt iets dergelijks wel degelijk (financieel)
binnen de mogelijkheden van de JD? Als jij een manier weet waarop we dat in
de toekomst kunnen realiseren, hoor ik het heel graag, internet is een heel
nuttig medium. Overigens kan het aanwezigheid bij een debat natuurlijk niet
geheel vervangen, je kan je vragen aan de kandidaten niet stellen aan een
filmpje (al kan je natuurlijk wel een systeem van vragen via email vóór het
debat instellen) en even babbelen met deze of gene kandidaat in de pauze is
er ook niet bij.

>Waarom bepaald de kiezer niet wie zij zien zitten als de
>vertegenwoordiger voor D66?

Mm, dit is mij toch een beetje te populistisch. D66 heeft bepaalde
standpunten en vertegenwoordigd de mensen die op haar stemmen (hopelijk
vanwege onze standpunten) De kiezers als groep vertegenwoordigen niet D66,
dat is de omgekeerde wereld. Willen we echt dat iedereen stem heeft binnen
D66? Ook degenen die bijvoorbeeld normaal CDA zouden stemmen? Wie het
(grotendeels) eens is met de standpunten van D66 is vrij om stemrecht te
verwerven door lid te worden. Als je een soort open landelijke verkiezingen
zou houden voor interne zaken (en wie wij als onze vertegenwoordiger kiezen
_is_ een interne zaak), hou je geen partij over maar een soort grijze massa
(aangenomen dat er een beetje opkomst is) waar uiteindelijk geen Nederlander
op zou stemmen omdat het geen duidelijk gezicht meer zou hebben.

Suzanne van Dalen

>Henk Elegeert

Surf voor nieuws, fileinformatie & entertainment naar MSN
http://www.msn.nl/intmap/default.asp